Întrebări adresate frecvent
- De unde se pot obține formularele tip necesare depunerii documentelor pentru a putea beneficia de serviciile prestate de societate (legitimație parcare persoană cu handicap, abonament parcare, solicitare concesionare loc înhumare, legitimație parcare riveran, intervenții toaletare/doborâre arbori, intervenții serviciul tehnic etc)?
Răspuns:
Formularele tip se găsesc pe site-ul societății, la adresa www.sguploiesti.ro, secțiunea Informații de interes public- Formulare tip
- Cum se obţine avizul pentru tăieri-toaletări arbori pentru asociația de proprietari și proprietari terenuri?
Răspuns:
Documente necesare pentru asociații de proprietari: cerere tip completată de președintele/administratorul asociației de proprietari. Cererea se depune la registratura societății (str. Văleni nr.44) sau se remite prin email (document scanat), pe adresa: secretariat@sguploiesti.ro
*Dacă solicitantul este persoană fizică și deține o proprietate privată, va completa cererea tip destinată acestei categorii de persoane, fără a mai depune tabelul cu semnături.
*Dacă solicitantul este persoană juridică, va completa cererea destinată persoanelor juridice(link tipizat cerere asociații), fără a mai depune tabelul cu semnături.
În urma prelucrării solicitării, de către personalul serviciului de profil, solicitanții vor primi un răspuns privind intervențiile care vor fi efectuate. În prealabil, în cazul asociațiilor de proprietari, este necesară îndeplinirea condițiilor conform HCL nr.57/2023 și HCL nr. 56/2006 (plata tarifului corespunzător avizului de lucrări precum și tabelul cu acordul a 50%+1 locatari).
- Cum se poate obține concesiunea unui loc de înhumare?
Cazul A: Iminenţa unui deces.
La registratura societății din str. Văleni nr.44, se vor prezenta următoarele acte: cerere pentru concesionarea unui loc de înhumare, adeverinţă medicală cu constatarea iminenței decesului (de la medicul de familie), copie CI solicitant având notat pe aceasta numărul de telefon pentru contact.
În urma răspunsului societății, solicitantul se va deplasa la administrația cimitirului cu un timbru fiscal cu valoarea de 1 leu (sau mai mare), va achita tariful de concesiune, redevența anuală și, după prelucrarea documentelor de către societate, va ridica contractul de concesiune (se eliberează în termen de 60 de zile).
Cazul B: Persoana este decedată.
La administraţia cimitirului Mihai Bravu sau a celorlalte cimitire (pentru cei care au concesionat deja un loc de înhumare) se vor prezenta următoarele documente: adeverinţă de înhumare, certificat de deces, contract de concesiune sau certificat de moştenitor (pentru cei care au deja un loc concesionat în unul din cimitirele oraşului), copie CI solicitant având notat pe aceasta numărul de telefon pentru contact (dacă este cazul).
Solicitantul va completa o cerere tip, va achita tariful de înhumare, în funcție de serviciul funerar, și prestarea de servicii în cimitire, obținând în schimb o factură, emisă de către administrația cimitirului. În cazul în care locul este nou concesionat, solicitantul va achita tariful de concesiune și redevența anuală, prezentând și un timbru fiscal cu valoarea de 1 leu (sau mai mare).
Actul de concesiune se va întocmi după prelucrarea documentelor și se va elibera în termen de 60 de zile, fiind ridicat de către solicitant de la administrația cimitirului respectiv.
Gratuități
Au dreptul la un singur loc de înhumare în mod gratuit, într-un singur cimitir, o singură dată beneficiarii următoarelor prevederi legale: Legea nr. 44/1994, Decretul Lege Nr. 118/1990, Legea nr.341/2004, alte prevederi legale adoptate ulterior intrării în vigoare a ROF cimitire.
Protecție socială
Se acordă protecţie socială- scutirea la plata redevenței– următoarelor categorii de persoane: pensionari cu venituri sub valoarea salariului minim brut garantat in plată pe economie, benficiari ai Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap (actualizată), concesionari/moștenitori fără venituri
Protecția se acordă numai pentru anul în curs, în baza documentelor doveditoare (cupon pensie valabil pentru luna în care se achită redevența, certificat de încadrare în grad de handicap sau invaliditate, adeverință de venit eliberată de ANAF pentru luna prezentării la administrația cimitirului).
- Cum pot intra în posesia unei adeverințe pentru succesiune, ieșire indiviziune, partaj voluntar?
Solicitantul va completa o cerere tip la administrația cimitirului privind eliberarea unei adeverințe, la care va atașa o copie CI și un timbru fiscal cu valoarea de 1 leu (sau mai mare). Solicitantul va achita tariful pentru eliberare în regim normal (maxim 10 zile lucrătoare) – 38 lei sau eliberare în regim de urgență (maxim 3 zile lucrătoare)- 76 lei.
Valabilitatea adeverințelor: 30 zile de la data înregistrării.
- Cum pot intra în posesia unei adeverințe pentru înstrăinare sau donare construcții funerare?
Solicitantul va completa o cerere tip privind eliberarea unei adeverințe, la care va atașa o copie CI și un timbru fiscal cu valoarea de 1 leu (sau mai mare). Solicitantul va achita tariful pentru eliberare în regim normal (maxim 10 zile lucrătoare) –
185 lei sau eliberare în regim de urgență (maxim 3 zile lucrătoare)- 370 lei.
Valabilitatea adeverințelor: 30 zile de la data înregistrării.
- Care sunt documentele necesare depunerii unui decedat la capelă?
Documentele sunt următoarele: certificat de îmbălsămare (original), certificat de deces (copie), CI (original și copie) al solicitantului care se ocupă de înhumarea decedatului, certificat medical constatator al decesului (copie).
- Care sunt documentele necesare înhumării unui decedat?
Documentele sunt următoarele: certificat de deces (copie), CI concesionar(i)/moștenitor(i) în copie și original, adeverință de înhumare (original) cu mențiunea faptului că, dacă nu există un loc de înhumare, solicitantul se va prezenta la
Cimitirul Mihai Bravu, unde va completa o cerere tip și va prezenta CI (original și copie) și un timbru fiscal cu valoarea de 1 leu (sau mai mare).
- Care este programul cu publicul pentru ridicarea legitimațiilor și abonamentelor de parcare?
Programul cu publicul al compartimentului de profil este următorul:
Luni și Vineri – în intervalul 9.00-12.00
Miercuri – în intervalul 13.00-16.00
- Care este procedura de recuperare a autovehiculelor ridicate, din parcul societății, amenajat în acest scop?
Ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar este dispusă numai de reprezentanții Poliției.
Procedura recuperării unui autovehicul ridicat, din parcul societății este următoarea:
- Apelarea Dispeceratului Poliției Locale Ploiești la nr. de telefon 0244/954 sau a societății noastre la nr de telefon 0244/52.52.52 tasta 3, pentru a afla dacă mașina dvs a fost ridicată;
- Deplasarea la parcul societății, din str. Drăgănești nr.9 (tel.0758.026.225), și prezentarea următoarelor documente: carte de identitate și talon auto aparținând proprietarului. Se vor achita: tariful de eliberare de 450 lei și, dacă este cazul, tariful de depozitare de 108 lei/zi (după 24 de ore de la data ridicării autovehiculului).
- Care este procedura de deblocare a unui autovehicul parcat neregulamentar pe domeniul public?
1. Apelarea numărului de telefon menționat pe nota de constatare;
2. Achitarea tarifului de deblocare, în funcție de situație, 110 lei pentru autovehicule care sunt parcate neregulamentar pe domeniul public, exceptând situațiile în care acestea sunt parcate pe locurile destinate persoanelor cu dizabilități, fără a face parte din categoria acestora (200 lei);
11. Care este procedura de amenajare a unui loc de parcare pentru persoane cu dizabilități, în aferența locuinței?
Societatea noastră este numai un executant al dispozițiilor municipalității. Pentru obținerea aprobării amenajării unui loc de parcare din această categorie, vă rugăm să vă adresați Primăriei Ploiești cu o solicitare în acest sens. Ulterior aprobării solicitării dvs., municipalitatea va emite o comandă de execuție către societatea noastră pentru finalizarea demersului.